דבר מנהלת בית הספר להורים ולתלמידים - תשע"ה



‏כ"ד אב, תשע"ד

‏20 אוגוסט, 2014

הורים יקרים,

אני שמחה ונרגשת לפתוח את שנה"ל תשע"ה ומאחלת לתלמידים היקרים שנה מהנה ומוצלחת.

עם סיומה של חופשת הקיץ, בה חווינו גם מצבי מתח ודאגה לנוכח המצב הבטחוני, אני מאחלת לכולנו חזרה לשגרה שלווה ובטוחה. כולי תקווה, שהצלחתם גם לנוח ולבלות עם הילדים. על רקע האירועים הביטחוניים ושיבושה של חופשת הקיץ, משרד החינוך החליט, כי פתיחת שנת הלימודים תהא בסימן אחר ושונה; השבועיים הראשונים בכל רחבי הארץ יוקדשו לחזרה לשגרת למידה, באמצעות שילובן של פעילויות הפגה, מתן מענים רגשיים וחיזוק החוסן האישי.

במהלך חופשת הקיץ עמלנו על בניית תכניות ורקימת חלומות עבור ילדכם, במטרה להפוך את השהות בביה"ס לחוויה משמעותית, אשר תעורר מוטיבציה לשאילת שאלות, סקרנות ותפתח כישורים וכשרים לימודיים וחברתיים. כל זאת, תוך כדי יצירת אקלים חינוכי מיטבי.

קציר 

קהילה צומחת יחד רחוק

התכניות החדשות לשנה"ל תשע"ה:

חממה הידרופונית

הוקמה בבית-הספר, בעזרתם האדיבה של ההורים, של ועד ההורים, של ועד היישוב ושל המשרד לאיכות הסביבה, חממה הידרופונית בה יחוו תלמידי בית ספר למידה משמעותית וחדשנית. התלמידים יעמיקו את תחום הקיימות בהיבטים נרחבים נוספים, יעסקו בדרך גידול מודרנית וחדשנית, יבצעו תהליכי חקר, ישלבו את לימודי האמנות בחממה. את הלמידה והעשייה יציגו התלמידים ב"במת שיתוף" מול הקהילה. בנוסף, ילמדו תכנים ועקרונות בתחום השיווק.

תודה נוספת על השקעת שעות רבות בתכנון, בנייה והבאת החלום לידי מעשה נתונה למנדי דהן, למיכל דקל-הראל ולגלית בן הרוש שהשקיעו ימים כלילות כדי להוציא את החלום אל הפועל.

הידרופּוניקה, היא גידול צמחים במצע מנותק ללא שימוש בהזנה דרך אדמה דשנה. שיטת הגידול ההידרופונית מתחילה להיות בשימוש נרחב לצורכי ייצור מזון ברחבי העולם:

· אין צורך באדמה.

· המים נשארים במערכת וניתן לעשות בהם שימוש חוזר - חסכון משמעותי במים.

· ניתן לשלוט ברמות התזונה והדישון - עלויות דישון נמוכות יותר.

· העדר זיהום אקולוגי וסביבתי בגלל המערכת המבוקרת.

· תשואות יציבות וגבוהות.

· הטיפול במזיקים ובמחלות פשוט יותר, בהשוואה לגידול באדמה בגלל ניידות של המכל.

· העדר נזקים מחומרי הדברה מסוכנים. (סרטון הדגמה https://www.youtube.com/watch?v=TiYqwklVFi0 )

· ישנם שני יתרונות עיקריים של גידול צמחים במצע מנותק. ראשית, הידרופוניקה פוטנציאלית עשויה לייצר יבולים גבוהים בהרבה. כמו כן, ניתן ליישם את שיטת ההידרופוניקה במקומות שבהם גידול באדמה וגינון קונבנציונלי אינם אפשריים.

הנכם מוזמנים לביקור ראשון בחממה, לאחר טקס פתיחת שנה"ל תשע"ה, שיערך ביום שני, 1/9/14, בשעה 8:40.



הילד במרכז – גילוי חוזקות

· במטרה להעצים את הילדים, לאפשר להם לגלות את כישוריהם ויכולותיהם ולממשם, יעברו התהליך בכיתות פעילויות לגילוי חוזקות באמצעות הצוות החינוכי אשר יודרך לכך.

· סחב"ק סיירת חברתית בבית ספר "קציר"– במסגרת הרחבת התכנית החברתית, יוקמו סיירות שונות בביה"ס אותן יובילו התלמידים, בהדרכת צוות המורות. הסיירות תפעלנה לעידוד המעורבות החברתית מתוך אכפתיות, אחריות ונכונות לפעול ולתרום ליצירת אווירה נעימה בביה"ס. נעודד את התלמידים, לתרום, כל אחד על פי חוזקותיו.

· חוגי העשרה - בנוסף, המורות לקחו על עצמן להעביר חוגי העשרה מתוך כישוריהן.

תלמידי החטיבה הצעירה (גן-א') וכיתות ב' יקבלו תחומי העשרה במסגרת כיתתית. תלמידי ג'-ו' יבחרו חוגים מתוך מגוון רחב של חוגים, כחלק מהמסגרת הלימודית הבית ספרית.

· קרן קרב – לקראת סיום שנה"ל תשע"ד, הצלחנו לשלב במערכת הבית ספרית חוגי העשרה לתלמידי החטיבה הצעירה וכיתות ב', דרך תכנית קרן קרב. התכניות היו מוצלחות ביותר. השנה נרצה לשלב בכל כיתות ביה"ס חוגי העשרה מגוונים מטעם הקרן. כל אחת מכיתות ביה"ס, תחווה שני חוגים שבועיים. אנו עדיין מחכים לאישורים סופיים מהקרן ולקביעת העלות הסופית. 30% מהעלות מממנת הקרן, 35% מממנת המועצה ו – 35% אתם ההורים, צריכים לממן. כולי תקווה שנצליח לשלב את החוגים כנדרש, אחרי החזרה מחופשת סוכות, ביחד עם התייצבות המערכת הקבועה לתלמידים.

אני מאמינה, שגיל ביה"ס היסודי הוא הזמן המתאים לחשוף את הילדים למגוון תחומים קיימים, דבר שיעשה במסגרת החוגים שהמורות תעברנה, במסגרת חוגי קרן קרב וגם במופעים שנביא במהלך השנה, זאת בתקווה שכל ילד ימצא את האהבה שלו ואת תחומי העניין, שמרתקים ומסקרנים אותו.



מועדון כדורעף, בית ספרי

בשיתוף עם עמותת רותם, יפתח בבית-הספר מועדון בית-ספרי בכדורעף, לרווחת התלמידים.

קהילה

ביה"ס "קציר" הינו בי"ס קהילתי לתושבי היישוב. במהלך השנה נקיים מספר אירועים קהילתיים, עליהם כמובן, נודיע מראש. בנוסף, ניצור שיתופי פעולה עם בתי ספר נוספים במועצה, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר מהמגזר הערבי, במטרה לעסוק בלמידה ערכית – תרבותית וליישם את הנושא השנתי "האחר הוא אני".

אתם ההורים, מוזמנים אלינו בשמחה, לקיים שיעורי העשרה לתלמידים, מתוך מגוון מקצועות העיסוק שלכם, במטרה לפתח את סקרנותם ולהרחיב את אופקיהם.



באיחולי שנת בטחון ושלווה,

שנת שותפות וצמיחה!

רונית גבע

מנהלת ביה"ס





Comments